{"id":50,"date":"2016-01-18T22:36:56","date_gmt":"2016-01-18T22:36:56","guid":{"rendered":"http:\/\/karelsgeldmethode.nl\/?p=50"},"modified":"2016-11-23T01:44:28","modified_gmt":"2016-11-23T00:44:28","slug":"17-tips-om-creatieve-content-schrijven","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/karelsgeldmethode.nl\/17-tips-om-creatieve-content-schrijven\/","title":{"rendered":"17 Tips Om Creatieve Content te schrijven"},"content":{"rendered":"
We weten allemaal hoe belangrijk het is om kwalitatieve content te schrijven voor onze website. Maar hoe doen we dat nou?<\/p>\n
Lees de onderstaande psychologische technieken als je je publiek wilt uitbreiden met goede content.<\/p>\n
Het eerste wat je lezers zullen zien is de header van je artikel. Je lezers zullen aan de hand van je header beslissen of ze je artikel gaan lezen. Een makkelijke manier om goede headers te bedenken is met de headline formule<\/a><\/strong>. Maar een goede header is pas het begin. Probeer verschillende headers uit te testen om te zien welke het best converteert.<\/p>\n Schrijf je meestal artikelen van 400-500 woorden? Zo ja, niet meer doen. De meesten van ons zullen geen groot publiek op kunnen bouwen met korte artikelen. Langere artikelen ranken beter in Google en converteren ook beter (de gemiddelde lengte van artikelen in Google\u2019s Top 10 resultaten is 2000 woorden). Een manier om je artikelen te verlengen is om in plaats van bijvoorbeeld een top 5 een top 10 te maken. Of door dieper in te gaan op het onderwerp en meer voorbeelden te geven.<\/p>\n De intro is het op \u00e9\u00e9n na belangrijkste component van je artikel (op de kern na). Probeer niet te erg om het onderwerp heen te draaien in je intro en schrijf een kort maar krachtige introductie.<\/p>\n Heb je weleens geprobeerd om een doelgroep persona te cree\u00ebren? Een persona is een bepaalde demografische doelgroep waar je je op focust. Bijvoorbeeld alleenstaande moeders van 30-38 of mannelijke gamers van 18-24. Zoek op social media uit wat de doelgroep is van jouw onderwerp, wat hun bezigheden zijn en focus dan je stem naar hen toe in je artikelen.<\/p>\n <\/p>\n Een goeie manier om de kansen te vergroten dat je artikel een succes wordt is om de Skyscraper techniek te gebruiken van Brian Dean. Gebruik Buzzsumo om uit te vinden wat de populaire topics zijn binnen jouw niche en probeer zelf een post te maken die nog beter is.<\/p>\n Evergreen content is content dat op lange termijn relevant blijft. Dus niet een tijdelijke rage zoals de Star Wars craze van 2015<\/p>\n Content ugrades zijn hulpmiddelen die gerelateerd zijn aan het artikel dat de lezer leest. Een voorbeeld van een content upgrade is een PDF-versie van het desbetreffende artikel, een handige checklist, een sjabloon of een bonus versie van het artikel.<\/p>\n Leesbare content is content zonder technische jargon en vol met korte simpele zinnen. Er zijn genoeg online tools die je kunt gebruiken om te testen hoe leesbaar je content is. In het Engels wordt vaak de Flesch-Kincaid Grade Level gebruikt.<\/p>\n Vind data van jouw niche op Google door te zoeken naar [niche keyword] + \u201cstatistieken\/data\/onderzoek\/enqueteonderzoek\u201d. Maak een tabel of diagram met de data erin zodat het er goed uitziet en gebruik deze in je artikel om je punt duidelijk te maken.<\/p>\n Onderzoek toont aan dat een artikel een afbeelding moet bevatten per 350 woorden voor optimale leescomfort. Je kunt zelf ook mooie graphics maken met het programma Canva <\/a><\/strong>en de gratis image provider Morguefile<\/a><\/strong>.<\/p>\n <\/p>\n Hoe belangrijk inkomende links ook zijn voor SEO, ook uitgaande links spelen een belangrijke rol. Je geeft je lezers hiermee ook een referentie voor als ze meer informatie willen lezen. Zorg er wel voor dat je naar goede autoriteitswebsites linkt en niet naar irrelevante.<\/p>\n Het is belangrijk dat je content geen grammaticale errors bevat. Gebruik online spelling checkers en tools om te kijken of er spelfouten in je content zitten. Gebruik ook een simpele schrijfstijl zonder te veel om dingen heen te draaien. Je bent een blogger, geen Ernest Hemingway.<\/p>\n Kan jouw artikel het probleem van de lezer oplsosen? Actiegerichte content is content dat ervoor zorgt dat de lezer actie onderneemt. Je kunt actiegerichte content schrijven door de lezer precies te vertellen welke stappen hij moet nemen. Met bijbehorende foto\u2019s, video\u2019s of tekeningen.<\/p>\n Het eerste wat een bezoeker doet voordat hij\/zij je content gaat lezen is over je content heen scannen. Als je content niet goed scanbaar is zal je bezoeker waarschijnlijk meteen je site verlaten. Om je content goed scanbaar te maken, gebruik je goede, duidelijke headers en subheaders. Je kunt ook korte paragrafen gebruiken met opsommingstekens.<\/p>\n Emoties zorgen ervoor dat je content gedeeld wordt. De meeste artikelen die viral gaan bevatten content die sterke emoties opwekken bij mensen. 2 manieren om emoties op te wekken bij je lezers is door een positieve boodschap mee te geven aan de lezer, en door zeer nuttige content te schrijven.<\/p>\n In je artikel zit misschien een zeer belangrijk moraal dat je aan je lezer mee wilt geven. Zorg dat je een memorabele quote neerzet die betrekking heeft tot je artikel. Zorg er ook voor dat de quote kort is zodat deze tweetbaar is of facebookwaardig.<\/p>\n Content\u00a0is geen koning, – Li Evans<\/p><\/blockquote>\n Focus je je genoeg op je lezer of meer op jezelf? Dit kun je makkelijk uitzoeken door de ratio van het aantal je\/jij\/jou\/jouw vs aantal ik\/mij\/we\/wij uit te rekenen. Zorg dat je ratio in ieder geval boven de 3 is zodat je lezer genoeg aandacht krijgt.<\/p>\n Dit zijn een aantal behulpzame tips die je op weg kunnen helpen met het schrijven van creatieve, deelbare content. De kunst van copywriting is om je lezer tot een actie te laten komen met woorden en om bepaalde emoties te triggeren die ervoor zorgen dat jouw content een positieve indruk bij ze achterlaat. Er is altijd wel iets nieuws te leren over copywriting en het leuke is ook dat er steeds nieuwe psychologische * aan het licht komen die helpen met het overtuigen van je lezer. Ik zou zeggen blijven oefenen en veel succes met bloggen!<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" We weten allemaal hoe belangrijk het is om kwalitatieve content te schrijven voor onze website. Maar hoe doen we dat nou?<\/p>\n Lees de onderstaande psychologische technieken …<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":769,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_monsterinsights_skip_tracking":false,"_monsterinsights_sitenote_active":false,"_monsterinsights_sitenote_note":"","_monsterinsights_sitenote_category":0,"_genesis_hide_title":false,"_genesis_hide_breadcrumbs":false,"_genesis_hide_singular_image":false,"_genesis_hide_footer_widgets":false,"_genesis_custom_body_class":"","_genesis_custom_post_class":"","_genesis_layout":"","jetpack_post_was_ever_published":false,"_jetpack_newsletter_access":"","_jetpack_dont_email_post_to_subs":false,"_jetpack_newsletter_tier_id":0,"footnotes":""},"categories":[5],"tags":[],"yoast_head":"\n#2. Schrijf langere artikelen.<\/strong><\/h6>\n
#3. Gebruik korte intro\u2019s.<\/strong><\/h6>\n
#4. Cree\u00ebr een doelgroep persona.<\/strong><\/h6>\n
#5. Cree\u00ebr deelbare content.<\/strong><\/h6>\n
#6. Schrijf evergreen content.<\/strong><\/h6>\n
#7. Verschaf content upgrades.<\/strong><\/h6>\n
#8. Zorg ervoor dat je content leesbaar is.<\/strong><\/h6>\n
#9. Gebruik data en statistieken.<\/strong><\/h6>\n
#10. Gebruik afbeeldingen en infographics in je artikel.<\/strong><\/h6>\n
#11. Link binnen je artikel naar autoriteitswebsites.<\/strong><\/h6>\n
#12. Gebruik standaard grammatica en een simpele schrijfstijl.<\/strong><\/h6>\n
#13. Cree\u00ebr actiegerichte content.<\/strong><\/h6>\n
#14. Maak je content scanbaar.<\/strong><\/h6>\n
#15. Maak emoties los bij je lezer.<\/strong><\/h6>\n
#16. Isoleer quotes waarvan je wilt dat ze onthouden worden door de lezer.<\/strong><\/h6>\n
\ngeoptimaliseerde content is koning.<\/p>\n#17. Focus je meer op de lezer dan op jezelf.<\/strong><\/h6>\n
Conclusie<\/strong><\/h5>\n